Οδηγίες και συμβουλές για τους Υποψήφιους Στρατιωτικών Σχολών και Τ.ε.φ.α.α

Τα κριτήρια για μια σωστή αθλητική προετοιμασία για ΤΕΦΑΑ και Στρατιωτικές σχολές

Άσκηση μετά από λοίμωξη με COVID-19
12 Οκτωβρίου 2021

Τα κριτήρια για μια σωστή αθλητική προετοιμασία για ΤΕΦΑΑ και Στρατιωτικές σχολές

 

Από το 2007 ξεκίνησα να προπονώ μαθητές – υποψήφιους για Στρατιωτικές σχολές και Τεφαα αλλά και ενήλικες που εξετάζονται για προκηρύξεις Λιμενικού , Αστυνομίας, Πυροσβεστικής και Στρατού.
Έχουν περάσει από εμένα προσωπικά πάνω από 400 παιδιά αλλά και γενικότερα από την ακαδημία μας ( Πρότυπη Ακαδημία Στίβου Atfa που δημιουργήθηκε το 2012 στο Οακα) περισσότερα από 800 παιδιά όλα αυτά τα χρόνια.
Η επιτυχία μας κάθε χρόνο κατά μέσο όρο ξεπερνάει το 70%.Κάποιες χρονιές φτάσαμε και το 90% και αυτό πραγματικά μας χαροποίησε ιδιαίτερα. Σε αυτό το σημείο όμως θα πρέπει να εξηγήσω πως κάθε χρόνος είναι διαφορετικός και δεν είναι ποτέ ίδιος με τον προηγούμενο. Αυτό συμβαίνει διότι έχει να κάνει με τους υποψήφιους που δεχόμαστε κάθε σεζόν που ξεκινούν υποψήφιοι ( για πανελλαδικές) την προετοιμασία τους.Κάποιοι από αυτούς έχουν αθλητικό υπόβαθρο κάποιοι δεν έχουν καθόλου και κάποιοι θεωρούνται τελείως ακατάλληλοι σύμφωνα με το σωματικό βάρος αλλά και διάφορους άλλους παράγοντες.
Συνεπώς τα σημαντικά κριτήρια για την σωστή προετοιμασία αλλά και για την επιτυχία είναι τα εξής:
•Έγκαιρη προετοιμασία :
Μια σωστή αθλητική προετοιμασία γίνεται κατά μέσο όρο σε 8-10 μήνες.Υπάρχουν βέβαια περιπτώσεις που δεν χρειάζεται παραπάνω από 2-4 μήνες αλλά και περιπτώσεις που χρειάζονται έως και δύο χρόνια.
• Αθλητικό υπόβαθρο
Στην περίπτωση που υπάρχει αθλητικό υπόβαθρο οι επιδόσεις για τα αθλήματα γίνονται πιο εύκολα. Είναι πολύ βασικό ένας υποψήφιος να έχει ασχοληθεί ή να ασχολείται με τον αθλητισμό και να έχει μια βασική φυσική κατάσταση αλλά και μια σωματοδομή σωστά γυμνασμένη. Εδώ είναι που παίζει ρόλο για το πόσο χρόνο θα διαρκέσει η προετοιμασία του για να περάσει τα αθλήματα.Συνήθως είναι μικρής διάρκειας όπως προείπα , γύρω στους 2-4 μήνες . Αν όμως ένας υποψήφιος δεν έχει κάνει ποτέ αθλητισμό και υπάρχουν και άλλα στοιχεία όπως είναι υπέρβαρος ή καπνίζει τότε καταλαβαίνουμε πως χρειάζεται πρώτα από όλα θέληση, συνέπεια και προσήλωση στον στόχο ώστε να καταφέρει αυτό που θέλει να ξεκινήσει.Μια τέτοια περίπτωση σίγουρα θέλει πολύ παραπάνω από 12 μήνες.
• Προγραμματισμός και συνέπεια στην αθλητική προετοιμασία
Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας είναι η συνέπεια στις προπονήσεις.Κάθε φορά που χάνεται μια προπονήση του αθλητή πάει πίσω όλη η διαδικασία,δυσκολεύει ακόμη πιο πολύ ο προγραμματισμός και φυσικά μένει πίσω η φυσική του κατάσταση ,η τεχνική του κατάρτιση αλλά και γενικότερα η επαφή με τα αθλήματα.
•Ισορροπημένη διατροφή
Σημαντικό για έναν υποψήφιο είναι να βρίσκεται σε φυσιολογικά επίπεδα βάρους σώματος.Υπάρχει τεράστια δυσκολία στην προετοιμασία ενός αθλητή όταν είναι υπέρβαρος.Τα κιλά δυσκολεύουν πάρα πολύ στην προετοιμασία του και αυτό θα πρέπει άμεσα να λυθεί ( με σωστό διαιτολόγιο) ώστε να μην υπάρχουν τραυματισμοί στα πλαίσια των προπονήσεων.Μια σωστή διατροφή αλλά και μια ήπια σωματική άσκηση κάθε μέρα θα βοηθήσει στην ομαλή μετάβαση για μια πιο δυνατή προετοιμασία όταν ξεκινήσει ή λίγο διάστημα πριν ξεκινήσει.
Συνοψίζοντας θέλω να τονίσω πως για οτιδήποτε θέλουμε να πραγματοποιήσουμε και το βάζουμε ώς στόχο θα πρέπει να δίνουμε όλη μας την ενέργεια και την προσοχή ώστε να το επιτύχουμε.Καλύτερα να μην ξεκινήσουμε μια διαδικασία χωρίς να το έχουμε πιστέψει και χωρίς να είμαστε προετοιμασμένοι να κάνουμε τα πάντα.
Εύχομαι σε όλους καλή επιτυχία και καλή δύναμη!

Μιχάλης Τομαράς
Υπεύθυνος Προπονητής
Πρότυπης Ακαδημίας Atfa

 

 

Are you sure?

By disagreeing you will no longer have access to our site and will be logged out.

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?